English version
Wersja polska

miejsce: Art_Inkubator w Fabryce Sztuki (budynek C - scena), ul. Tymienieckiego 3, Łódź

bilety: 10 zł - do kupienia przed koncertem

Wydarzenie promujące pierwszy solowy album Macieja Ożóga zatytułowany "Electric Disobedience of Flesh".


LINE UP:

21:00 - otwarcie wystawy fotografii Mariusza Knysaka
21:20 - prezentacja płyty "Electric Disobedience of Flesh" - pracy wideo "Access03" Macieja Ożóga i Mariusza Knysaka
21:45 - Maciej Ożóg "Transient Body / Liminal Space 2.0" audio-visual performance for amplified body and electromagnetic waves
22:20 - gość specjalny: Wiktor Skok - performens audiowizualy
23:00 - Maciej Ożóg / Mariusz Knysak - koncert audiowizualny

Electric Disobedience of Flesh - premiera albumu @ Facebook
O płycie "Electric Disobedience of Flesh"

Pierwsza solowa płyta artysty znanego z licznych projektów muzycznych i multimedialnych (Spear, Ben Zeen, Nonstate). Album zawiera kompozycje zrealizowane i nagrane w 2014 roku, jednak jest on wynikiem wieloletnich eksperymentów z pozyskiwanie i przetwarzanie niekonwencjonalnych źródeł dźwięku. Podstawową materię dźwiękową stanowi w tym przypadku aktywność sieci bezprzewodowych (GSM, Bluetooth and WiFi). Fale radiowe wysokich częstotliwości (od 800Hz do 2.7GHz) są skanowane i poddane transpozycji, amplifikacji i sonifikacji przy pomocy specjalnie skonstruowanego w tym celu urządzenia Analog Radio Frequency Power Detector zaprojektowanego i wykonanego we współpracy z Adamem Łutkowskim. Pozyskiwane w ten sposób dźwięki i strumienie danych poddawane są licznym przekształceniom i preparacjom z wykorzystaniem technologii cyfrowych. Jednocześnie wchodzą w relację z dźwiękami generowanym przez ciało człowieka (oddech, bicie serca, przepływ krwi, praca mięśni i stawów). W ten sposób wytworzona zostaje niezdeterminowana, otwarta, dynamiczna struktura oparta na sprzężeniu zwrotnym pomiędzy fizjologiczną aktywnością ciała a otaczającą człowieka informacyjną przestrzenią przepływów danych.

Podstawowy materiał dźwiękowy powstał w wyniku rejestracji trzech zróżnicowanych sytuacji, w których w odmienny sposób ujawniały się specyficzne formy takich interakcji. Każda z trzech kompozycji zbudowana jest w oparciu o pozyskanie „dostępu“ do charakterystycznej dla określonej sytuacji „formy“ przestrzeni hybrydycznej – stąd ich tytuły. Kompozycje te nie są jednak bezpośrednią rejestracją interakcji między ciałem a aktywnością sieci. Pozyskane w ten sposób dźwięki i rozwijające się struktury dźwiękowe poddane są licznym modyfikacją oraz uzupełnione bardziej „konwencjonalnymi“ dźwiękami elektronicznych urządzeń i instrumentów analogowych oraz cyfrowych. W ten sposób wytworzony zostaje napięcie pomiędzy niezdeterminowaną samopowstającą strukturą dźwiękową, a kompozytorską kontrolą nad materiałem dźwiękowym.

„Electric Disobedience of Flesh“ to zderzenie subtelnej ciszy i brutalnego hałasu, przypadku i kontroli, „zastanych“ sytuacji dźwiękowych i uporządkowanych struktur kompozycyjnych. To ujawnienie i eksperymentalna eksploracja skomplikowanego systemu relacji, często niedostrzegalnych i nieuświadamianych, pomiędzy biologią a technologią, wilgocią ciała a przepływani cyfrowych danych, między aktywnością biologiczną i fizyczna „materią“ i energią cyberprzestrzeni.


Fabryka Sztuki w Łodzi Tymienieckiego 3
90-365 Łódź
tel.: +48 42 646 88 65
fax: +48 42 207 35 79
info@fabrykasztuki.org

::: więcej informacji

 
Poprzedni miesiąc
Następny miesiąc