English version
Wersja polska

W dawnych czasach człowiek wygrażał w gniewie niebu i bogom. W dzisiejszych czasach udaje się do psychoterapeuty aby załagodzić swoje traumy i w szczęśliwych przypadkach odkryć fakt, że żyje się w koegzystencji ze swoimi przodkami. Akty terroru wierzących wymykają się spod kontroli i rozumienia. Spektakl jest próbą opisu takiej sytuacji. Do opisu bezradności użyliśmy cytatów z codziennych czynności a nawet sięgnęliśmy po instrukcje obsługi urządzeń domowych. Skonfrontowaliśmy je ze znakami nowych czasów, takimi jak terroryzm w imię religii. Treść aktualna musi ulec intuicji aby choć w części odsłonić głębsze mechanizmy. Spektakl jest więc budowany z silnych emocji, którym nie sprosta żadna forma. Po spektaklu zapraszamy na spotkanie z twórcami przedstawienia. Spotkanie poprowadzą Tomasz Rodowicz i Piotr Olkusz.
INFORMACJE O SPEKTAKLU:

Spektakl „Nicea/14.VII”
Twórcy: Teatr Cinema z Michałowic / AKHE Engineering Theatre z Petersburga
Koncepcja i reżyseria: Zbigniew Szumski
Wykonawcy: Anna Krych, Tadeusz Rybicki, Maxim Isaev, Pavel Semchenko
Spektakl zrealizowano w ramach programu rezydencji Europejskiej Stolicy Kultury A-i-R WRO.

Spektakl powstał w odpowiedzi na absurdalny atak terrorystyczny 14 lipca 2016 w Nicei. Manifest bezradności. Hospitalizacja gniewu.

INFORMACJE O TWÓRCACH:

Teatr Cinema to polska interdyscyplinarna grupa, od 25 lat działająca na pograniczu teatru, tańca, sztuk plastycznych i video. Teatr Cinema powstał w 1992 roku. Założycielami grupy byli: Zbigniew Szumski (grafik i scenograf), aktorzy: Dariusz Skibiński, Tadeusz Rybicki, Jan Kochanowski, Bogdan Siwko oraz malarze: Mariusz Mielęcki i Katarzyna Rotkiewicz-Szumska. Siedziba Teatru Cinema mieści w karkonoskiej wiosce Michałowice. Cinema ma wyraźną i rozpoznawalną na pierwszy rzut oka stylistykę. Jej cechą dominującą jest polifoniczna struktura spektakli. Nie będąc teatrem dramatycznym, muzycznym, teatrem tańca, organicznie łączy wszystkie te gatunki, jednocześnie zaprzeczając ich tradycyjnemu postrzeganiu przez widza.

"Cinema to teatr, w którym Kantor spotyka się z Genetem, a ło­kieć z kosmosem, uprawdopodobniając jednocześnie każdą możliwość odbioru i interpretacji. Znajdą tu miejsce zarówno widzowie lubiący intertekstualne gry w skojarzenia, jak i ci, dla których teatr nie jest ani świętem, ani celebracją. Jest miejscem wyzwalania się poprzez co­dzienność, stowarzyszeniem ku Teraźniejszości." (Katarzyna Dudek, Didaskalia)

Do tej pory teatr zrealizował spektakle: „Dong”, „Bilard”, „Nie mówię tu o miłości”, „Brudne piękno”, „Tak.To.Tu”, „Miałem taki sen”, „Trylogia Petera Handke” (we współpracy z Aspik Theater z Niemiec i Local Theatre z Izraela), „Albert Lux”, „Słownik sytuacji” (koprodukcja ze Spielart Festival z Monachium, Hebbel Theater z Berlina, FFT Düsseldorf), „Mamo, chcę tańczyć Mahlera” (koprodukcja z LOFFT Lipsk), „Krótka historia kroku marszowego”, „Opowieści i pamięć” (koprodukcja z Acco Theatre z Izraela), „Hotel Dieu”, „Re//mix. Pina Baush”, „Rewia Ognia”, „Posthuman Theatre” (we współpracy z Teatrem Kaitaisha z Tokio), „Upadek przyszłości” (we współpracy z tancerzem i choreografem z Izraela, Iradem Mazliah), „Heartbreak Hotel” (we współpracy z Teatrem A3) oraz pięć wieczorów z cyklu „Kabaret Olbrzymów”.

AKHE Engineering Theatre został założony w 1989 roku w Sankt Petersburgu przez członków Teatru Yes-No (Maksima Isajewa, Pawła Semczenkę, Wadima Wasiliewa). Teatr AKHE to prawdziwa mieszanka wybuchowa - połączenie happeningu, sztuk plastycznych, instalacji, wideoartu i fotografii.

Grupa performerów raz za razem podejmuje prowokacyjną, przewrotną grę z publicznością - tworzy przedstawienia wśród widzów, którzy wypełniają strukturę uformowaną przez artystów. Ze względu na nowatorskie podejście do przestrzeni teatralnej i doświadczenia członków grupy w zakresie sztuk plastycznych, Teatr Akhe nazywany jest teatrem optycznym albo rosyjskim teatrem inżynieryjnym. Artyści traktują przestrzeń jako jeden z głównych elementów przedstawienia, a o sobie myślą jako o jej animatorach. Stosują język prostych, czytelnych znaków-symboli, które często nawiązują w formie do dziecięcych wycinanek. Bawią się formą, pozostawiając miejsce dla wyobraźni widza.

LINKI:
http://www.teatrcinema.pl/
https://www.facebook.com/TeatrCinema/
https://www.facebook.com/AKHE.Theatre/
http://www.akhe.ru/eng/

data: 13 maja 2017 (sobota)
godzina: 19:00
miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
bilety: 20 zł ulgowy / 30 zł normalny
rezerwacje:
mailowo: teatrchorea@gmail.com
telefonicznie: +48 506 103 207 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00)

WAŻNE INFORMACJE DOTYCZĄCE SPOSOBU REZERWACJI BILETÓW:

W mailu prosimy podać imię i nazwisko, ilość rezerwowanych biletów i określić czy będą to bilety normalne czy ulgowe.
Do zakupu biletów ulgowych upoważnione są osoby, które zakupiły bilety na więcej niż jedno wydarzenie Festiwalu Perspektywy 2017, grupy zorganizowane (powyżej 10 osób), osoby niepełnoletnie (do 18 roku życia), uczniowie, studenci, emeryci, renciści, osoby niepełnosprawne, osoby powyżej 80 roku życia oraz osoby objęte ulgą ustawową.
Bilety można odebrać w dniu wydarzenia, najwcześniej godzinę przed jego rozpoczęciem lub w biurze Teatru CHOREA (pokój nr 18, budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3), od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00, z wyjątkiem 1,2,3 maja.
Płatność za bilety przyjmujemy wyłącznie gotówką.
Rezerwacje wygasają 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia.


Fabryka Sztuki w Łodzi Tymienieckiego 3
90-365 Łódź
tel.: +48 42 646 88 65
fax: +48 42 207 35 79
info@fabrykasztuki.org

::: więcej informacji

 
Poprzedni miesiąc
Następny miesiąc